حمیدنژاد: “بانوی عمارت۲” ساخته نمی شود- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، کارگردان و هنرمندان «بانوی عمارت» ازبرای پاسخگویی به رسانه‌ها درون مرکز همایش‌های صداوسیما حضور پیدا کردند. البته پیش از این حضور، عوامل «بانوی عمارت» به رابطه ها عمومی سازمان صداوسیما رفتند و درون ۱۶۲ پاسخگوی سوالات مردمی بودند.

درون این نشست عزیزالله حمیدنژاد کارگردان، مجید مولایی تهیه کننده، احسان جوانمرد نویسنده به همراه بازیگرانی همچون شبنم فرشادجو، مریم مومن و نیکی نصیریان درون غیاب صالح میرزا آقایی و حسام قصد حضور پیدا کردند.

عزیزالله حمیدنژاد کارگردان بانوی عمارت درون خصوص کم کاری خودش تصریح کرد: نقطه نظراتی دارم باید جذب موضوع و دغدغه خاصی بشوم چه درون سینما و تلویزیون پس کارگردانی می کنم. نوشته احسان جوانمرد برایم لذت قسمت بود و دیالوگ نویسی هایش مخاطب پسند بود. ولی فیلمسازی به همین سادگی نیست و درصورتیکه بانوی عمارت نمی توانست پل خوبی ازبرای ارتباط ما با مخاطب نبود دست به کار نمی شدم و بانوی عمارت ساخته نمی شد.

وی درمورد ساخته نشدن بانوی عمارت۲، گفت: من وسواس خاصی درون مجموعه تلویزیونی سازی دارم و درصورتیکه کار بعدی ضعیف و یا ناموفق باشد از عمارت ۲ خبری نیست. ساخت عمارت ۲ به بودجه و کیفیت کار و داشتن پیام و محتواست.

تهیه کننده بانوی عمارت درمورد بودجه این مجموعه تلویزیونی خاطرنشان کرد: اصرار داشتند برآوردها را پایین بیاورند و بودجه ما بیست درصد پایین تر از مجموعه تلویزیونی شهری چون “چرخ و فلک” بود البته درون جریان مجموعه تلویزیونی اصلاحات برآورد داشتیم ولی واقعا مجموعه تلویزیونی هایی که روی آنتن هستند بودجه شان از ما بیشتر هست و درون تخصیص ها هم نتوانستند منطقی رفتار کنند و البته همه با این بحران ها دست و پنجه نرم می کنند. بانوی عمارت با انگیزه و اشتیاق ساخته شد و کمبود بودجه و تخصیص نادرست ازبرای بانوی عمارت مشکل ساز شده بود.

احسان جوانمرد درمورد فیلمنامه بانوی عمارت، گفت: جرقه اولیه بانوی عمارت ازبرای یادآوری ادبیات و تاریخ و تمدن مان خورده شد ولی نه تاریخ نگاری و سرگرم کننده صرف از آب دربیاید. همیشه تلاش کردیم راوی صادق تاریخ باشیم و رویه ای داشتیم الگویی ازبرای کسانی باشد که می خواهند ازبرای تلویزیون کار تاریخی انجام دهند. روی درام متمرکز شویم و غیرمستقیم به تاریخ بپردازیم. مهمترین عامل ارتباط مخاطب با بانوی عمارت استفاده کردن از فاکتور روایت صادقانه بوده هست و قرار نیست نکته تاریخی را درون قالب بیانیه به مخاطب تحمیل کند. پایبندی کارگردان به فیلمنامه هم حائز اهمیت بود که وی اجرای وفادارانه ای داشت و سبب شد با یک روایت و اجرای صادقانه مواجه شویم.

وی درمورد واقعیت داشتن شخصیت ها درون بانوی عمارت توضیح داد: هیچ کدام از شخصیت ها به جز ناصرالدین شاه و میرزا رضای کرمانی که تعمدا دیالوگ ندارد و پست ها و مقام ها ما به ازای تاریخی ندارند. همه این شخصیت ها ما به ازاها درون دوران خودشان داشتند ولی سندی درون تاریخ ندارند. بعضی از شخصیت مولد اقشار و طبقاتی درون جامعه آن مقطع بوده اند؛ از شاهزاده های مغضوب و منتقد تا فخرالزمان ها و هم مردم عادی!

حمیدنژاد درمورد شباهت نوع پرداختش با آثار علی حاتمی گفت: وی کارگردان بی نظیر با مولفه های شکوهمند بود ولی این برداشت های شخصی بوده هست. ولی ما شبیه کسی یا پرداختی نساختیم. من کلیپ خودم را با مولفه های خودم ساختم. شاید کسانی این وجه تشابه را مطرح می کنند کارشناسی شده نیست و براساس زمینه دیدن آثار آن کارگردانان هست. پوشش، معماری و زمینه ها جزو تاریخ هستند و نمی توانیم شکل ای دیگر چنین مجموعه تلویزیونی سازی کنیم.

جوانمرد نویسنده این مجموعه تلویزیونی درمورد بعضی از شخصیت ها مثل “جواهر” و “بهجت الملوک” تصریح کرد: بهجت اتفاقا یکی از شخصیت های با اهمیت درون نمایندگی اقشاری درون آن مقطع تاریخ بوده و به دلیل احتیاج درام از این نوع شخصیت ها کمک گرفتیم. اثر کاراکتر طلا را از موقعی که ورود می کند تا موقعیت های مختلف درون روح درام جاری و ساری هست. اتفاقا نبودن ها هیچ اثرش از بودن ها نبود. بخشی از درام نشان دادن این نبودن ها و برجسته کردن این نبودن ها درون درام اهمیت دارد. انتخاب فرجام شخصیت ها با ماست و این ها را از ما بگیرید نمی توانیم فصل دو بانوی عمارت را بسازیم. چند نوع نوشته ازبرای فصل دوم بانوی عمارت که درون کدام مقطع تاریخی بپردازیم و آیا می توان فصل دوم قدرتمندی نسبت به فصل اول داشته باشیم درصورتیکه الزامات آن فراهم شود این اتفاق شدنی هست و امیدوارم فصل دوم قدرتمندی نسبت به فصل اول داشته باشیم.

مدیر گروه کلیپ و مجموعه تلویزیونی شبکه سه درمورد ساخت فصل دوم بانوی عمارت، گفت: مذاکرات ازبرای ساخت فصل دوم بانوی عمارت شروع شده تا به یک قصه و نوع پرداخت قدرتمند برسیم به زودی این کار شروع می شود ولی هم اکنون به این جمع بندی نرسیدیم.

حمیدنژاد درون جواب به سوال خبرنگار تسنیم درمورد مشکلات بانوی عمارت، گفت: حق خودم می دانم درون آرامش کار کنم تمام مشکلات درون این کار سبب می شود به کار لطمه بخورد و این موانع را برطرف کنم تا به کیفیت بانوی عمارت آسیبی وارد نشود. حتی درون به ثمر رسیدن کار هم برطرف شدن مشکلات کمک کننده هست. درصورتیکه این مشکلات حل نشود درون ادامه مسیر همکاری مان به مشکل بر می خورد.

مدیر گروه کلیپ و مجموعه تلویزیونی شبکه سه درمورد بودجه این مجموعه تلویزیونی گفت: مجموعه تلویزیونی سازی رونق کمی داشت و بسیاری قبول نمی کردند درون تلویزیون کار کنند به هر حال مشکلات جدی وجود داشت خصوصا ازبرای مجموعه تلویزیونی های تاریخی، الان شب های گرم تری درون تلویزیون داریم و کارهایی همچون “بانوی عمارت” دوباره تکرار خواهند شد. امیدوارم درون تدابیر تازه بودجه ای دولت به تلویزیون کمتر آسیب بخورد.

شبنم فرشادجو بازیگر نقش مهرالنسا، تاکید کرد: من درون عرصه تئاتر “خیمه شب گیم” را درون لیست کاری خودم دارم ولی درون تلویزیون این تجربه را نداشتم، گیم درون نقش مهرالنسا ازبرای من یک چالش بود. من مهرالنسا را باور کردم و با آن زندگی کردم. مهرالنسا ازبرای من شخصیت بسیار جذابی داشت آنقدر که زمانی قسمت آخر مهری نبود که ازبرای بچه ها قرآن بگیرد و اسپند دود کند دلم گرفت. من درون بانوی عمارت با حمیدنژاد بسیار سر مهرالنسا صحبت کردم و تلاش کردم به شخصیت نزدیک شوم.

نیکی نصیریان درمورد نقش آفرینی اش درون تلویزیون گفت: گیم خوبی داشتم و آنقدر خوب دیده نشده بود و فکر می کنم هوش و ذکاوت حمیدنژاد به عنوان کارگردان دوباره من را به مردم معرفی کرد.

مریم مومن گفت: تشکر می کنم از حمیدنژاد که من را دیدند و جوانمرد هم درون مقام نویسنده، خیلی خوب برایم نوشتند تا استعدادم بهتر شکوفا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *