پربیینده‌ترین برنامه‌ها و مجموعه تلویزیونی‌های تلویزیون درون رمضان۹۸- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته خبرگزاری تسنیم، مرکز بررسی ها سازمان صدا وسیما درون تازه‌ترین نظرسنجی خود درخصوص برنامه‌های تلویزیونی ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ۸۴ درصد مردم درون سراسر کشور بیننده برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران اعم از مجموعه تلویزیونی‌ها، کلیپ‌های سینمایی، مسابقه، مستند، سخنرانی، مصاحبه، ورزش و اخبار بوده و حدود ۶۹ درصد هم حداقل پای یکی از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و مجموعه تلویزیونی های این ماه نشسته‌اند.

همچنین براساس این نظرسنجی حدود ۴۰ درصد از مردم برنامه‌های جمع خوانی قرآن کریم را از شبکه‌های مختلف سیما تماشا کرده‌اند که درمیان شبکه‌های مختلف شبکه سه بیشترین بیننده جمع خوانی قرآن کریم را داشته هست.

۳۲ درصد از مردم نیز پای سخنرانی‌های مذهبی تلویزیون درایام ماه مبارک رمضان نشسته و حدود ۴۲ درصد هم شب های قدر با تلویزیون قرآن به سرگرفته اند .

میزان علاقمندان به جمع خوانی قرآن با تلویزیون و سخنرانی‌های مذهبی درون مقایسه با رمضان سال گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته هست.

ولی مردم درمیان مجموعه تلویزیونی های رمضانی مجموعه تلویزیونی «برادرجان» شبکه سه را بیش از دو مجموعه تلویزیونی دیگر پسندیده و۴/۵۱ درصد بیننده این مجموعه تلویزیونی بوده‌اند . «دلدار» شبکه دو با ۸/۳۸درصد، «از یادها رفته» شبکه یک با ۵/۳۳ درصد و «پایتخت ۵» که به صورت تکراری از شبکه یک سیما پخش می‌شد هم با ۶/۳۱ درصد دررتبه‌های بعدی پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی‌های رمضانی قرار گرفته‌اند.

میزان مخاطب مجموعه تلویزیونی های رمضانی تازه امسال درمقایسه با مجموعه تلویزیونی تازه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته هست.

درون میان ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌های مختلف سیما، «دعوت» از شبکه یک، «هزارداستان» از شبکه نسیم، «هزارراه نرفته» از شبکه دو، «اختیاریه» از شبکه پنج، «ماه بهشت» از شبکه قرآن و معارف سیما، «یک شهر ضیافت» از شبکه شما، «ماه نشان» از شبکه افق و «معنای زندگی» از شبکه چهار درون رتبه‌های اول تا هشتم پربیننده‌ترین برنامه‌های افطار قرارگرفته‌اند .

«ماه خدا» از شبکه یک، «ماه من» از شبکه سه، «خلوت انس» از شبکه قرآن و معارف، «خوان احتیاج» از شبکه دو، «نسیم رحمت» از شبکه شما، «خلوتگه عارفان» از شبکه پنج، «ایوان خدا» از شبکه افق و «سحوری» از شبکه چهار سیما نیز ویژه برنامه‌های سحری بودند که به ترتیب بیشترین مخاطب را جذب کردند .

درون میان دیگر برنامه‌های مصاحبه محور سیما درون ماه مبارک رمضان نیز «درس‌هایی از قرآن» حجت‌الاسلام قرائتی یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های این شبکه هست درون جایگاه نخست از منظر میزان مخاطب قرار گرفت.

پس از «درس‌هایی از قرآن» هم، «جشن رمضان» از شبکه پنج، «شب‌های شیدایی» از شبکه دو، «نسیماه» از شبکه نسیم، «این شبها» از شبکه یک، «یاد خدا» از شبکه قرآن و معارف و «ضیافت» از شبکه چهار سیما بیشترین مخاطب را پای برنامه‌های خود نشانده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *